вторник, 26 февруари 2013 г.

МЕТАНОВ ИНЖЕКЦИОН – ДОБРАТА АЛТЕРНАТИВА ЗА ВСЕКИ ШОФЬОР

В наши дни, когато цените на горивата вървят стремглаво нагоре, всеки шофьор търси по-изгодна алтернатива, за да шофира автомобила си. Цените на бензина са непосилни, особено ако всекидневно изминавате стотици километри. Поради тази причина, множество хора избират да монтират газова уредба за своя автомобил. Шофирането на газ е по-евтино в сравнение с това на бензин и именно заради това по-активните шофьори предпочитат синьото гориво пред бензина.От няколко години обаче  на пазара в България се появи и друга алтернатива на гориво, която дори е по-евтина и от шофирането с пропан-бутан. Говоря за природния газ метан. За да шофирате автомобила си с метан, е нужно да му монтирате метанова уредба. За целта трябва да потърсите и посетите специализиран сервиз за метанови уредби.
Метанова уредба може да бъде монтирана на всеки бензинов автомобил – карбураторен или инжекционен. Но искам да обърнем по-специално внимание на инжекционните бензинови автомобили, и възможността да им бъде монтирана метанова уредба с цел спестяване на разходи за гориво. 
Както газовите уредби са конвенционални и инжекционни, предназначени съответно за карбураторни и инжекционни двигатели, така и метановите уредби се подразделят на  два вида – за карбураторен и за инжекционен автомобил.
Монтирането на метанов инжекцион не само, че почти не променя мощностните и динамичните качества на автомобила, но и пробегът на метан с едно и също количество гориво е по-голям отколкото този на газ пропан-бутан. Освен това, цената на метана не се влияе от цените на петрола, тъй като не е негово производно.
Инжекционната метанова уредба се състои от накрайник за зареждане, метанова бутилка (бутилки), газопровод, смесител, топлообменник и регулатор на налягането. Първоначалната инвестиция за монтаж на метанова уредба е по-голяма от тази за монтаж на газова такава, но това не бива да Ви притеснява, тъй като метанът има множество предимства.
Освен, че цената му е по-ниска, разходът на гориво остава почти непроменен в сравнение с този на бензин. Ако на бензин автомобилът Ви гори 7 литра на 100 километра, то на пропан-бутан ще харчи 10-12 литра на 100 километра. Ако обаче му монтирате качествена метанова уредба, то колата Ви ще изразходва около 7.5 литра гориво на 100 километра. Също така, поради по-чистото изгаряне на метана, се удължава пробегът между смяната на масло и маслен филтър, а и този газ е по-екологичен, защото при изгарянето му остават само въглероден диоксид и вода. Метановата уредба ограничава износването на цилиндрите, като в същото време повишава експлоатационния ресурс на двигателя. Поради липсата на бензол, сяра и олово в метана, катализаторът и ламбда сондата на автомобила са защитени от повреждане, причинено от тези елементи. И не на последно място, имайте предвид, че ако изминавате стотици километри дневно, чрез монтирането на  метанова уредба на автомобила Ви, инвестицията ще Ви се възвърне съвсем скоро под формата на спестени средства от гориво.
Най-големият недостатък на метана е това,  че все още не навсякъде има метан станции, на които може да зареждате превозното си средство. В големите градове има множество станции, на които може да заредите с метан, но в по-малките градчета такива станции липсват. Ако обаче живеете в малко населено място, но работите в някой голям областен град и всекидневно ходите на работа с автомобила си, то това не е проблем, тъй като може да зареждате гориво, когато отидете на работа.
 Метановият инжекцион е една добра алтернатива за всеки шофьор, който всекидневно пътува на големи разстояния. Първоначалната инвестиция бързо се възвръща, тъй като разходите за гориво са значително по-ниски, имайки предвид по-ниската цена на метана. Всеки трябва да прецени дали тази инвестиция е подходяща за неговия случай.

0 коментара:

Публикуване на коментар